22 dec. 2010

uppe i norr

Idag packade jag och Lilltrollet ihop våra saker och begav oss mot nordligare breddgrader. Till de sköna skogarna i Purmo, min hemort. När allt var instuvat i bilen, inklusive Lilltrollet, så skulle jag starta. Min gamla fina  saab var dessvärre av annan åsikt. Han tyckte nog det var aaningen för kallt. Med all rätt, det var ju -26 grader och motorvärmaren hade bara varit i ca 2 timmar.. Men jag ville ju hem! Så jag for och störde våra snälla grannar/hyresvärdar så efter lite accu laddning och värmning med hårtork startade den hur snällt som helst.
Nu är vi hemma och lillmoster (som är 10 år) sköter. 
Annars..om ni undrade varför jag startar min andra blogg nu så var det för att min första försvann spårlöst när bloggen.fi kraschade. Då tänkte jag att kanske det inte är meningen att jag ska skriva blogg.. men nu har jag tagit mitt förnuft till fånga. En gång är ingen gång. Om den här också förvinner får jag börja fundera.
Man borde skriva blogg innan man ska somna. Igår kväll hade jag typ 1000 saker som jag tyckte att jag borde skriva hit. och nu kommer jag på: ingen. Men jag lovar att skriva igen då jag kommer på något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar