1 sep. 2014

Hej igen

Vet inte om någon har lagt märke till det, men det blir ganska många och långa bloggpauser på den här bloggen. Fick faktiskt ett klagomål från min trogna följare (syrran). Men nu är det en ny årstid och jag får en ny chans att skärpa till mig igen.
 Sitter och sörplar en moccachinoi min ensamhet här hemma, bara katten har jag som sällskap. Har haft "all by my self- tid" hela dagen idag. Känns lite overkligt, men såhär ligger det till: ungarna har varit på inskolning till dagis/dagmamman. Jag var (själv!) till stan och shoppade. Hade glömt hur enkelt det är att åka någonstans utan barn. Var till Cittari och till Jysk och fyndade lite bl.a. Sen på pizza med älskling. När jag skulle hämta hem Celina så sov hon. Så jag fick fara vidare utan lill prinsessan. Kevin fick jag hem från dagis och det hade gått väldigt bra där, men när vi kom hem så tröskade grannen här på andra sidan vägen, så då ville såklart K med. Nu har jag alltså en på jobb och en annan som sover hos dagmamma. Så jag har bra tid att skriva av mig lite.
 I sommar har vi haft fullt upp med byggandet, det har framskridit ungefär enligt planerna vilket innebär att vi har huset uppe, några fönster inne och ännu ingen panel ute. Det får jag börja måla nästa vecka. Men vi har ett golv och ett tak så det är ju bra. Men vi lär inte bli utan sysselsättning än under det kommande året.
Nu fick jag skrivkramp så jag tror det får räcka för idag. Man måste ju börja lite försiktigt efter en såhär lång paus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar