7 sep. 2014

Skördemarknad

Idag har jag varit på min första skördemarknad, i Vassor. Marthakretsen hade lagat lite olika saker som vi var där och sålde, men jag köpte nog mer än jag sålde. :) Hittade mycket andvändbart, tre böcker, tre rökta sikar, en krukväxt, morötter, palsternacka, prydnadspumpor och lingongele. ( om nu någon råkade vilja veta) Vi hade gammaldagskläder på oss så det var ju ganska roligt. Fint väder var det också.
 På kvällen var jag och Celina ut och cyklde, hämtade några kvistar från skogen, och såg två älgar på en skogsväg! Då svängde vi hemåt ganska fort, och arrangerade lite kvistar i krukor istället.

 Vårt bord på marknaden.
 
 Jag i den gammaldagliga utstyrseln som jag lånat av fammo.
 
 Ugglor i mossen (som jag kör med varje höst, börjar det bli uttjatat?)
 
Inomhus-arrangemanget..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar