15 maj 2011

Söndaskväll

Jahha då var det dags för en ny vecka igen. Ser fram emot den med optimism. Fast jag är isolerad här hemma utan bil, för den ska gubben låna. Jag och lilltrollet ska åtminstone försöka fixa till grönsakslandet den här veckan. Ploppa ner lite lökar och morots,- och salladfrön och sånt..
Igår var vi och hyvlade lite virke till ett sågverk, eller det var nog ganska mycket.
Så mycket som ryms på en traktorkärra. Det var mycket bräd-lyftande hit och dit, och sen körde vi hem det, ca 20 km på grusväg. (skumppigt värre) Jag är ju inte van vid sådant kroppsarbete så min handled hade nog blivit  överansträngd så den var lite "illamående" på natten. Det kändes fakrist så! Som att den hade karpula.
Nåja..nu är det hockeyfinal som visas på vår tv. Inget som jag orkar se på förvisso.. Men jag håller väl nog på hemlandet. Gubben får uppdatera mig om hur det går för han sitter i alla fall klistrad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar