27 jan. 2014

Brödbak


Bakade semlor idag. Tror indeed att det blev De Bästa Semlor Jag Någonsin Slängt Ihop. Men har ju övat si sådär tjugo gånger nu det senaste året, så nångång måste det väl börja bli bra. Eftersom jag aldrig följer något recept blir de ju aldrig exakt lika två gånger. Så jag lyckas väl aldrig få dem sådär igen.. Men jag har kommit fram till att det är jäsningstiden som avgör lite hur slutresultatet blir (och det man blandar i kanske). De måste jäsa läänge! Med mitt inte så jättelånga tålamod är det lite av en prövning, måste hitta på något annat att göra under tiden.
  Annars så har vi handlat idag. Köpte mera garn och en SOLO tidning. Som jag faktist hunnit läsa ca två sidor i under dagens lopp. Kokade kycklingsoppa idag. Ja det var väl det, ungefär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar