20 jan. 2014

Kallt

Oj oj. 20:e januari och det här är det första inlägg som jag har lyckatsåstadkomma i år. Nästan pinsamt..Hade inte som nyårslöfte att aldrig mer skriva blogg eller något sånt, det har bara råkat bli så. Har inte varit hur upptagen som helst heller så jag skulle nog ha hunnit. I helgen har vi varit förkylda. så det blev inget byggande. Det är väl inte så kul att bygga utomhus heller då termometern visar -27 , som i lördas. Här inne är det oxå rätt så kallt. Oftast mellan 16,4-17 grader på morgonen då man stiger upp. Har ett el batteri och en värmeblåsare som blåser varmluft här för fulla muggar nu. Annars skulle vi nog ha frusit ihjäl för minst en vecka sen.. Fast det är nog endå bättre när det är kallt på vintern än när man får stampa runt i vattenpottarna.
 I fredas hade jag ENJO- visning här. Sånadärna miljövänliga städredskap. Det var många kompisar, släktingar och grannar med så det var jätteroligt. Fick ett golvstativ och en microfiberduk som jag knappt hunnit testa än.
Idag är killarna borta så det är bara jag och Cellis som är hemma och snorar. Kevin var nog friskast av oss alla så han fick fara till dagmamman imårn. Han var pigg redan igår. Då var vi till Vörå, jag var med och föusade.
Ska börja godisstrejka nu. Från och med idag! Eller kanske redan från igår, åt inget godis då heller. Ska försöka begränsa sockerintaget överlag. Kakor, oboy och sånt=inte bra. Får se hur det går. Lycka till ti mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar