26 jan. 2014

vanlig dag, vanligt inlägg.

En helt vanlig söndag idag. Gubben for och färdade upp ett element så jag och barnen  var ensamma hemma. Var ute och gick en stund, gungade, lagade mat, diskade, tvättade och sov 1 ½ timme. Vi behövde nog det alla tre. Visste inte om det var morgon /kväll/ vardag eller helg då jag vaknade.   Imårse vaknade Cellis kl.5, och sömnen dehär senaste nätterna överlag har varit under all kritik.
 Vet inte vad hon gör uppe 2 ½ timmar varje natt...? Om någon annan vet så tas tips varmt emot.

Igår vad det en helt vanlig lördag också. Så vi var alltså och byggde och jag var och föusade med svåger Jonas och Kevin. :) Trivs vänligt bra i föusi. Verkar inte vara allergisk mot kossor. Gick där i två timmar minst, jämfört med 15 minuter med min fina häst då det börjar klia som tusan i halsen och öronen, näsan rinner och jag börjar nysa. Lite orättvist kan jag tycka. Men vissa kossor är så blanka och fina så de känns nästan som en häst när man klappar dem..och kalvarna är nog väldigt gulliga. Det hade kommit en ny, svart igår som vi döpte till Atlas.

Förrästen så har värmen återvänt till vårat hus! Igår då vi var borta hade hyresvärden lös batterierna och spolade ur dem, så nu är det nästan tropisk värme här. 21 grader känns nog så när man vant sig vid 17-19. Det drar inte iskallt runt benen när man är uppe och går på nätterna. Underbart. Hoppas det håller i sig fast det blir kallare igen utomhus.
 Har godisstrejkat en vecka idag. Det var faktist lite lättare än jag trodde. Har hållit oss till nötter och russin den här helgen. Och morötter och gurka dippade vi igår .Det gick nog bra det oxå. (Någon kaka har jag nog knaprat i mig under veckans gång)  Har druckit lite rödvin istället för godis i helgen. Vet inte vad som är bättre. Socker är ju lika skadligt för levern som alkohol. Annars heter det ju att rödvin är lite hälsosamt. Förutom de där mögelbekämpningsmedlen då alltså. Men Kanske antioxidenaterna uppväger det..
Kanske man skulle hinna ut och gå en sväng ikväll. Filip kom hem nu. Imårgon börjar en ny vecka igen. Ganska logiskt eftersom det är måndag då. Trevlig söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar