7 mars 2014

Andningspaus

Min kära syster är här och leker med ungarna en stund idag. Hon sa att jag kunde passa på att uppdatera bloggen. Så nu gör jag det då. Det är verkligen bra inomhus väder idag. Om man ska försöka se det från den ljusa sidan. (Det gör inte jag). Det ösregnar och hela vår infart är en sjö och det är inte alls kul. Lämpligaste klädseln att gå ut är väl en simdräkt. Om det vore några fler plusgrader.. Hade jag inte så vårdat språk skulle jag säga att det är rent ut sagt förjävligt. Men något sånt skulle jag aldrig säga.

Vi har varit på Bomchika träff idag, eftersom det är fredag. Vi var lite osams här imårn och alla tre var på dåligt humör och det tog evigheter tills klockan var halv 10 så vi fick fara iväg. Funderade nog om jag ens kunde fara på träffen och förpesta alla med min negativa enegrgi. Men som tur är så svänger det ganska fort när man får komma ut och träffa lite folk. Så det positiva andan smittade av sig på mig även denna gång. Tack för att det finns mamma barn träffar varje vecka!
Sen kom ju som sagt syrran hit efter skolan så dagen är räddad.
I helgen ska vi nog bygga. Det är väl ingen större överraskning.. Tänk om solen skulle komma fram lite. Då skulle man nästan kunna bli lite glad.


 
Dagens räddande ängel (bilden är från jul-nångång)
Ja jag vet, är oxå aningen avundsjuk på Martinas armmuskler.
Jag ska nog börja träna nångång.. då motivationen anländer.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar