3 nov. 2014

Muulen måndag

En helt vanlig oglamorös måndag som följer efter en helt vanlig oglamorös jobbhelg. Att jag jobbat nu i tre dagar innebär att det fanns en del att göra här i huset idag. Ni vet hur det är.. Man ska röja undan i köket, diska, tvätta kläder, vika kläder. Plocka upp klädhögar från golvet, leksakshögar från golvet.
När vi blev utan att göra så tvättade vi fönstren i köket. Insidan bara. Och hängde upp vintergardinerna. Fick ju mycket hjälp, speciellt med att spruta vatten på fönsterrutorna. Så det filade mina nerver till bristningsgränsen. Tänk vilket arbete att vara hemma! Föstår inte hur jag klarade att vara hemma på heltid förr. Fast det gjorde jag väl inte riktigt.. Man kan faktiskt bli galen med mindre.
 Tittade in till grannarna en stund också på förmiddagen när det blev lite för vilt här. De leker bättre när man är någon annanstans.
 Igår var det en riktigt bra söndag, hela familjen var hemma och tog det lugnt, plättkalas hade vi också. Sen fick jag fara i jobb. Vad mer kan man önska? (Förutom lite sol då men om man nu måste hitta på nått)
Snart kommer syrran hit så det blir ju roligt. Tror hon körde in på gården nu förrästen. Jag får fortsätta senare. Ha en bra måndag!

 
En annan mulen dag då vi befann oss utomhus, det har vi inte gjort idag. Men vi hinner väl än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar