24 nov. 2014

Sorgeveckan..

Nu har det snart gått en vecka. Det har varit en tung vecka. Speciellt de första tre, fyra dagarna.. Men det blir ju faktiskt lite lättare varje dag. Även om huset känns oändligt tomt ibland utan en Nella katt som springer runt benen, eller ligger på en stol och kikar på en, eller kommer inspringande när man öppnar dörren, eller hoppar upp på fönsterbrädan och jamar när hon tycker hon borde bli insläppt. Eller är allmänt busig och vill leka kurragömma. Ibland kan jag lixom inbilla mig att hon fortfarande är här. och jag minns hur otroligt mjuk hennes päls kändes och hur hon lät när hon låg i famnen och "kurrade".
 Men som sagt..jag har knappt gråtit alls nu de senaste två dagarna. Så jag ser ett ljus i tunneln. Har t.o.m börjat hoppas på att vi nångång kanske skulle hitta en lika fin katt. Till våren, eller sommaren kanske. När huset blir lite närmare färdigt. Det är väl ingen vits att ta fler katter hit så de blir överkörda, fast vi bor mitt på landet så är det ju en stor väg här och bilarna kör väldigt fort.

Idag har vi haft besök av en kompis, annars skulle nog dagen ha känts väldigt lång och grå och tröstlös. Har varit ledig nu i fyra dagar.

Det har varit lite ledsamt tema här på bloggen nu på sista tiden, så jag tänkte tipsa om en sida där det bara finns positiva nyheter. Man blir ju inte direkt uppmuntrad av allt elände som det står om i de vanliga nyheterna så ibland kanske man behöver väga upp det lite.

http://www.gladeligen.se/

Har inte hunnit läsa något här än men tänkte ta en titt nu.
Igår var vi förrästen på dop, och fick äran att bli faddrar till en väldigt söt liten Isak. :) Så veckan fick ett bra slut iallafall.
Ha en skön kväll, och tänk positiva tankar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar