5 nov. 2014

Skor, hår och sånt..

Har just kommit hem från stan där jag lämnade tillbaka ännu ett par skor som passade bra i butiken men inte så bra när jag haft dem två gånger hemma.. Ska jag aldrig mer hitta ett par snygga, bekväma, välfungerande skor?
Lunchade med mannen på "O sole mio". Ett nytt pizzaplace i stan. Riktigt god pizza där, + poäng för kaffekakaon som man fick från kaffeautomaten :)
 Nu får jag ta det lugnt en liten stund och sen ska jag på kvällsjobb. Det är soligt och fint där ute idag så om jag hinner och har lust kanske jag går ut en sväng.

Så vidare till ett stort problem. Mitt största problem idag faktiskt. Jag vill ha långt hår! Det har jag alltid velat i hela mitt liv eftersom jag är så faschinerad av hår. Det började redan när jag var ca tre år.. (Det är väl ingen slump att jag blev frisör).
Problemet är ju att mitt hår inte vill vara långt. Det är väldigt tunt och platt om det blir längre än jag har det nu. Och just nu är det kort på ena sidan och lite längre på andra. Kommer att ta x antal år att spara det. Det har jag absolut inget tålamod till. För jag gillar att klippa hår, och finns det ingen i närheten som vill bli klippt när andan faller på så får jag helt enkelt gå loss på mitt eget. Dessutom tröttna jag på en frisyr efter ca 2-4 månader. Så ni inser problemet.

 Mitt hår:

 
 
 Håret som jag vill ha! Men aldrig komer att få.. Utan hårförlängning alltså. Been there done that. Twice. Så det är inget alternativ. Det är dyrt och jobbigt å ha :p


Ja.. men summan av det här är ju endå att jag har det väldigt bra. Jag är tacksam för att jag inte har något viktigare att grubbla på än hår och skor. Det betyder ju bra att jag inte har några riktigt problem just nu. Sålänge familjen och man själv är frisk och mår bra så är sådant här bara bagateller.

Nu ska jag bläddra lite i en ny tidning som jag köpte idag, en från jobbet tipsade om den. Finns ju inget mer spännande än änglar, spöken och andra övernaturliga varelser! *myser och ryser*

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar