19 sep. 2011

Diverse

Har inte blivit så mycket bloggande nu på sista tiden känns det som. Har nog funderat på det. Har till och med skrivit några bra inlägg i huvudet. Dumt att det inte finns någon sorts direktlänk från hjärnan till bloggen. Man skulle ju spara en massa tid och ansträngningar då..

Idag har jag och lilltrollet varit till stan och uträttat lite ärenden. (Det låter ju viktigt och högtidligt) Hämtade nya körkortet och mina förminskade + ihoplödda ringar. Så nu behöver jag åtminstone inte vara rädd att tappa bort dem i vinter. Träffade också en frissabekanting, där jag var på praktik förr i tiden. För två år sen.. Så det var ju kul.
Ikväll är det zumbapremiär för min del. Missade ju förra. Så nu ska det avslöjas vilken dålig kondition jag har efter en låång tid utan träning. (förutom den ena gången så jag var ute och sprang alltså..)

Har också fått upp nya köksgardiner idag. Blev riktigt fint och ombonat. Jämfört med sommargardinerna som var för korta, för smala, för ljusa, och för genomsklinliga. För lite gardin helt enkelt.
Nu fick jag ett äpple av lilltrollet. Han hade klättrat efter det helt själv på köksbänken. Och såklart ett till sig själv också. Så det är väl bara att tacka och ta emot då. :p
Kokade faktist äppelsylt i förrgår. Det var inte så svårt som det låter, alls. Så fick jag några mummopoäng där oxå. Gott blev det åtmintone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar