28 sep. 2011

Filosofitimmen

Har just kollat färdigt Benjamin Buttons otroliga liv. Det var nog en otrolig film faktiskt. Hade inte så väldigt höga förväntningar, men den var väldigt bra. Jag blev väldigt filosofisk när den var slut. Och de bästa filmerna är ju de som får en att tänka..eller hur? Han föddes gammal och dog ung. Alla vi andra dör gamla. När man jobbar inom äldreomsorg (som jag gör ibland) så får man höra en hel del olika livsöden och historier. Man kan bli riktigt ledsen ibland och funderar vad man kan göra för att få den människan att må lite bättre på ålderdomens rand.
Undrar vad man själv kommer att hinna få uppleva. Som man får berätta om åt skötarna när man siter där på åldringshemmet, om man minns något då mera alltså. Tur att man inte vet det på förhand, ifall det är någon sorgligt.
I morgon slipper jag på jobb, första vardagsmorgonen ever. Syrran hade ledigt så hon skulle sköta sonen. Ganska hedersvärt, det lilla charmtrollet kan vara svår att underhålla ibland, och det är länge från 7-13. Så ska jag jobba fredag och lördag också. Blir en tung helg, om jag får försöka mig på en förhandsgissning.  Nu ska jag dricka te och rycka upp mig lite.



De här två snyggingarna spelar i denna otroliga film.

1 kommentar:

  1. Hejsan! Tänkt bara om du vill länk min blogg så e min nya adress http://martinaelisabeths.blogspot.com/ :)

    SvaraRadera