6 sep. 2011

Tisdag..

Har läget under kontroll, lilltrollet sover på trappan. En ullsocka är klar, så nu behöver jag bara sticka en likadan till. Det värsta med att sockor är ju att man måste ha två..

Sen får jag fara på jobb kl.15. Skoj. Det känns nästan lite som att ha ledigt om man jämför med hur det är hemma. Nej så jobbigt har vi det inte, det är det bara roligt med lite variation. Hinner nästan inte träffa gubben idag för när han kommer hem har jag redan åkt. Lilltrollet får vara hos grannen i två timmar. Blir lite pysslande men det ska väl nog gå bra.

Imårgon ska jag åka nånstans och köpa lite ljung att plantera. Mina blomster från i somras hade nog passerat bäst-före datum. Så jag rev upp dem igår. Ny årstid kräver nya lösningar i rabatten.
Har i alla fall en liten trädgårdstomte som hjälper till att vattna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar