5 sep. 2011

Ny dag, nya möjligheter

Varför känns det som fredag idag fast det är måndag? Det måste jag nog ta en funderare på..
Den här helgen har jag jobbat på lördag. Det gick bra, det brukar gå bra när man har trevliga arbetskamrater.
Igår, (då var det söndag-alltså är det måbdag idag!) var vi och flyttade med syrran, hon fick en ny lägenhet nära skolan i roparnäs. Den var jättefin :) Det är så spännande när man får flytta hemifrån till sin första egna lägenhet, då får man börja inreda och ta dit en massa egna koppar och kastruller, gardiner  o.s.v.. o.s.v..
 Det var nästan spännande för mig också fast det var hon som flyttade. Själv har jag flyttat så många gånger de senaste 4 åren så det är inte alls roligt längre, bara jobbigt. Och det lär väl bli en gång till inom de närmaste åren. Måste bara bygga ett hus först. Det låter ju av någon anledning ännu jobbigare..

Har fullt schema den här veckan. Eller jag har något inbokat tre dagar åtminstone. Det är ganska fullt här hos oss.  Nu ska jag sticka lite på mina ullsockor. Började i vårvintras men tappade en sticka bakom bokhyllan. Och den försvann liksom dit? Har sökt med ljus och lykta hur många gånger som helst..men ne'e. Den är gone. Så nu har jag fått låna en av grannen. får se när jag får sockorna färdiga. Kanske tills nästa vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar