7 sep. 2011

Klippt, planterat och kokat.

Vi är två stycken som hjälps åt med att skriva blogg här idag. Varav den ena stänger datorn lite nu som då, och sen har ett förnöjt flin över hela ansiktet när mamma skriker "nejnejnejnejnej"
Håller också på att koka ägg. Men hur var det nu.. Skulle de koka typ 10 min? Det är första gången i mitt liv som jag kokar ägg. Trots att vi en gång i tiden hade 2000 värphöns. Det är så man skäms lite nästan..
Har också en lax i ugnen, och räkor som ska upptinas. Jag gör en laxsallad förstår ni. Har fått receptet av en god vän. Eller recept och recept. Det var mera som lite tips vad man kan blanda ihop, med rådet "man tager vad man haver". Så vi får vad det blir till.
Idag kom en av mina två favoritsystrar hit så jag klippte av det mesta av hennes hår. Det blev en ganska kort, osymmetrisk frisyr. Hon passar jättebra med kort hår.

Eftersom jag kan vara ganska krävande skickade jag iväg henne till plantagen efter ett gäng ljungplantor innan hon kom. Så nu har jag uppdaterat "trädgården" lite.
Exempel nedanför:

Man kan ana ugglor i mossen här..(dålig humor)


Såhär såg samma låda ut i våras, men som jag nämt förut
blev de här blommorna lite risiga efetr sommaren..

Nu ska jag väl fortsätta med mitt kockande då. Ha de bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar