13 feb. 2011

Kallt

Igår var det kallt igen när vi kom hem, närmare betsämt 12,9 grader i huset. Det börjar bli lite FÖR kallt. Det kom nästan ånga när man andades.
Det berodde på att hyresvärdarna har varit borta över helgen och det har inte blivit eldat särskilt ofta. Vi kom också hem ganska sent. Men vi lade in el batteriet i sovrummet så där blev det varmt och skönt i alla fall. Imårn har temperaturen arbetat sig upp till hela 17,5 grader. Rena värmeböljan känns det som. Lite varmare skulle det nog få bli men det är väl på gång.

Den här helgen har jag utökat min meritförteckning lite :) Jag har nämligen kört med snöslungan och.. vad säger man? Snöslungat upp en väg :p Det var mycket enklare är det såg ut. Hade pappa med som instruktör.
Så var vi och körde med hästen igen. Det tyckte han var kul.
Hoppas det inte ska vara -34 grader hela veckan. Då går jag i ide och tar lilltrollet med mig. Några veckor ska vi väl borda klara oss..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar