4 feb. 2011

På bättringsvägen

Min lilla söta prins har varit sjuk och haft falsk krupp, eller laryngit som det tydligen heter nuförtiden.
Var först till läkare till hälsostationen i Korsholm i förrgår. Där undersökte de men sade att det inte är någon fara sålänge han andas typ. När jag tänker på det i efterhand kan jag tycka att jag borde ha stått på mig lite mera. Hem for vi i alla fall. Utan medicin, papper eller någonting.

På kvällen blev det bara värre, han kunde knappt andas ibland, bara pep och tjutade när han skulle anads in. Halsen var så igensvälld. Så hostade han ganska mycket och grät. Då blev det ju ännu värre. Vi klädde på honom ibland och gick ut för kall luft hjälper, provade också med vattenånga.
Men när vi hade gått och lagt oss blev det bara värre. Då tyckte jag att det räckte så vi for till akuten, vid centralsjukhuset. Där blev vi väl emottagna, lilltrollet fick spira och kortisontrablett-pulver. Blev mycket bättre.
De tyckte ändå att vi skulle stanna över natten för att se att det inte kom tillbaka. Så vi sov över på barnavdelningen, i läkarkansliet, för det var så fullt där. Britsen som jag sov på hade de nog lånat från fängelset misstänker jag, men det gick. Två tiden nästa dag fick vi åka hem, då hade han fått spira sju gånger.

Inatt har vi sovit allihopa! Hela natten nästan. Otroligt, man känner sig som en ny människa. :)
Lilltrollet är fortfarande förkyld men andas normalt nu. Skönt att det är över.
Hit har vi varit och blivit friska, och nu är vi hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar