25 jan. 2011

Det eviga kriget mot damråttan

har jag vunnit idag igen. Lilltrollet var ovanligt pigg imårn, kl.7 var vi uppe hela familjen. Älsklingen for på jobb och jag tänkte "this is gonna be a long day" så jag började städa. Lilltrollet är skiträdd för damsugaren nu för det är ju så mycket ljud. Han kryper runt mina ben, gråter och ska upp i famnen. Då blir det ju ännu tyngre att damsuga..:( så jag lade honom i gåstolen. Där satt han och tuggade på sin tandborste och blängde misstänksamt på damsugaren. Men det gick bra, fick t.o.m skura. Vilket inte händer så ofta.

Städningen tog så hårt på oss, jag hann knappt mata i honom morgongröten så somnade han. Då får jag ju sova en stund till, tänkte jag då. Men det tar ju minst en timme för mig att slappna av. Så när jag börjar somna till är han pigg som en mört igen. Väldigt osynkroniserat..
Inatt tog det 2½ timme för mig att somna. Vad har jag för fel??

Undrar om vi ska åka till purmo idag. Kan inte bestämma mig. Det är ju så kallt nu så det går inte att vara ute, då är det väl inte så stor skillnad i vilken stuga man sitter. Men får se hur vi gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar