6 dec. 2013

Å vilken natt..

man kunde ju hoppas att det skulla vara i positiv bemärkelse, men tyvärr. Det är nog bara Celina som varit vaken igen. Hon har en irriterande vana att vara uppe och skrika sådär 1-3 timmar per natt. Fortfarande efter 16 månader. Inatt vaknade hon kl .2. Och skrek, så det bådade inte gott. Ibland vaknar hon bara och somnar om bara hon får lite vatten, men inte i natt alltså. Försökte ha henne i vår säng men hon bara kryper runt och är helt hysterisk. Lade henne tillbaka i sin säng, fortsättningsvis arg. kl. halv 4 får hon komma med oss igen och då somnar hon. Bär tillbaka henne kvart över 4. Då tänkte jag att "nu är det över". Men det höll inte hon med om så kl.5 vaknade hon igen, då gav jag mjölk åt henne och sen somnade hon. Sen vaknade Kevin kl.7 och väckte lillasyster. Då såg jag stjärnor. Otroligt att han kan sova hela nätterna för allt oljud. Vissa har bara medfödda sömnbegåvningar. Livet är orättvist.

Det positiva i allt det här är att det är Finlands självständighetsdag. Alltså är gubben ledig, och eftersom han sovit mer än mig fick jag ha sovmorgon! Tror det är den första på flera månader. Nu har jag varit ute med Kevin och skottat snö. Det snöar som bara den. Igår på morgonen var gräsmattan grön och nu börjar vi ha 10 cm snö snart :)

Tände jyst ett ljus för Finland, tror det kan vara första gången i mitt liv. Hade inget sånt där specialljus som är vitt och blått. Man tager vad man haver så det blev bara ett vitt, för freden. Idag får man gå på bal då, från tv soffan, om man inte har något annat för sig. Jag kommer snart att bli helt osocial och folkskygg, för de enda gångerna jag har varit bara varit utanför huset två gånger på hela veckan. Handlat och hämtat Kevin från dagmamman. Ja så var jag ute och gick igårkväll. Det har blivit lite långtråkit faktist. Får ta och hoppas på lite mera aktiviteter nästa vecka. Kanske den här förkylningen börjar ge med sig snart.

Ha en bra självständighetsdag!



2 kommentarer:

  1. Visste inte att du skrev blogg. Kul! :) Säkert skönt att skriva av sig ibland! Jag brukar också prata om att jag bor på prärien, precis som du nämnde (tidigare i nåt inlägg.) Jag har inte hört nån annan säga det tidigare så det var ju "påråkat"! :D

    SvaraRadera
  2. Ja byrja pricis skriv igen, så nu eri riktit nytt å roligt! Jå he känns no som prärien jär, en österbottnisk version :)

    SvaraRadera