22 dec. 2013

Tråkigt!?

Kan man ha tråkigt två dagar före julafton? Fast vi just har storstädat hela huset.  Enligt mig kan man. För det är precis det jag har nu. Jag har faktist väldigt ofta tråkigt. Det är väldigt irriterande. Önskar att jag var en av de människor som aldrig tycker att de har tråkigt. Även om de inte har något att göra. Jag kan t.o.m ha tråkigt fast jag har saker att göra! Tror det beror på livs inställningen. Och genuppsättningen. Jag råkar ha fått en massa tråk-gener. Känner dock andra med liknande symtom så jag är inte den enda i världen.
Idag var det tänkt att vi skulle bort. Men vi lämnade hemma. Igår var vi oxå hemma, och i förrgår, och mer eller mindre hela veckan. Så det är väl det. Vädret gör det ju inte bättre heller. Skulle kunna gå ut och gå en väng, men det ösregnar. Igår var jag ut och gå med Kevin i skogen. Vi hade med picknick med varm oboy. Det var riktigt kul. Ibland när man fått sova bättre orkar jag lixom vara en såndär mamma som jag vill vara. Som hittar på saker med barnen och inte går runt och ropar och är irriterad hela tiden. Inatt sov faktist Celina hela natten, nästan. Plus sovmorgon till halv 9. Wonderful. Om det håller i sig är det nog den bästa julklappen i hela världen.

Nu ska jag sluta tycka synd om mig för det är på inget sätt synd om mig, så ursäkta mitt gnäll. Det här blir säkert sista inlägget före jul så jag önskar alla eventuella läsare en riktigt God Jul!! Även om den är i grönare laget :) Här kommer lite bilder som jag lånade från google för att höja stämningen lite.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar