8 dec. 2013

Monday monday

Ny vecka då igen! Hann inte skriva nåt igår för det var så mycke program. Först var vi på julmarkad i marthagården, jag var där och sålde julgodis som Vassor-Kuni brudan hade gjort. Köpte lite själv också, det fick nog väl godkänt :) Gubben och ungarna kom dit sen så fick vi med oss lite ett som annat hem, färska grisar och jullimpa, havrekärve som jag ska lägga ut åt fåglarna, och så vann jag kökssaxar på lotteriet. :) Det var mysig stämning och trevliga människor.
Senare på kvällen var vi på barnen julfest. Det var luciatåg och jultablå, och så fick vi sjunga några sånger från Bomchika, mamma barn gruppen som vi brukar vara med i. Lite besvärligt att hålla reda på lillasystern bara, hon satt inte så ofta med mig och Kevin om vi säger så.
Jag avslutade kvällen med att äta mera julgodis och se på National Treasure på som kom på tv. Bra dag sådär överlag.
Idag har vi inte kommit igång med så mycket än, får väl sätta igång nån tvättmaskin och städa skulle också behövas så småningom. Finns nog saker att göra om man har lite motivation. Skulle behöva ett varv till skogen också för jag har lovat att laga en dörrkrans åt en kompis. Men annars har jag och Celina inga måsten idag och det känns riktigt bra. Vi kan ha ganska lugna förmiddagar ibland här då kevin är hos dagmamman. (men jag har ju "lön" därefter oxå.) Imårgon bär det iväg till arbetsförmedlingen.


Jag fixar lite julkort
 
 Andra ljuset tänt
 
Välbesökt fågelbord :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar