16 dec. 2013

Is och regn

Får se om jag hinner skriva några rader innan ett nytt krig bryter ut här i huset. Det har varit en mörk dag. Och så regnar det. Hoppas det inte blir en grön jul. Grön i bemärkelsen att gräsmattan är grön alltså . Miljövänligt grön gör det ju inget fast den är, om det nu är möjligt.
 Jag och Cellis har varit på tomteuppdrag idag, så nu är ALLA julklappar inhandlade och inlindade! Det känns otroligt bra, mer än en vecka kvar till jul och jag har ingenting som jag behöver stressa med! Tror det är första julen som jag varit så tidigt ute. Det hjälpte ju en hel del att mina föräldrar var hit och skötte barnbarnen i lördags. Jag och gubben fick fara till Vasa helt på tu man hand. Först gick vi runt som två oroliga andar och visste inte alls vad vi skulle ha. Aningen trötta också. (kanske för att Cellis varit uppe sen 5.) Mindes plötsligt varför jag inte tycker om att gå i butiker. Först får jag ångest för att jag borde köpa nåt men inte hittar nåt. Sen får jag mera ångest när jag hittar nåt, för att jag "slösar" pengar som jag inte har. så var det varmt och fullt med folk överallt. Men efter att vi varit till Fransmanni och ätit jättegod mat så lossade det så vi hittade julklappar åt alla som vi skulle ha åt + en jättefin vardagsrumsmatta åt moi. Så när vi körde hemåt var humöret på topp! :)
Nu lyssnar vi på julmusik och barnen leker faktist(!) De slåss inte. Kevin hade just ett önskemål att vi skulle dansa zumba. Finns på youtube. Så det blir väl nästa programpungt. Sen kommer en kompis hit ikväll på kaffe.  Life is good.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar