19 dec. 2013

Bönesvar

Måste bara berätta det här, det var lite coolt. Vi var ute idag på förmiddagen, jag och ungarna. Det regnade lite så det var ganska tråkigt och dystert. Men var gick runt med trampatraktorn och gåvagnen en timme iallfall. Sen gick vi in och började laga mat. (Lasagne om man vill veta detaljer) Så kom jag på att vi skulle be om att det skulle börja snöa istället. Det var 1,5 grader på plus men det kan ju inte vara något problem för Gud. Så vi (mest jag) bad/önskade att det skulle börja snöa i tio minuter. Hände inget. Så tänkte jag att nästa gång jag tittar ut genom föntret, då snöar det. Så glömde jag bort det en stund. När jag tittade ut nästa gång, då snöade det! Och termometern hade sjunkit till 0,4. Det snöar fortfarande en timme senare.
Så man kan be om allt, små eller stora saker. Gud hör nog. Men svarar kanske inte alltid genast, eller som man tror eller skulle vilja. Man måste bara lita på att Han vet bäst.

Såhär i jultider, flyger änglarna runt i världen med buskap om glädje och hopp. Man måste bara våga tro och hoppas. Jag känner faktist en stor förväntan inför julen, men inte för julklappar och tomten och sånt..utan mera för stämningen, att få var med familjen, fara till julkyrkan, budskapet om att vi får komma till himlen nångång, det enda man behöver göra är att tro på Jesus. (och det är ju helt gratis!) Det finns något speciellt i luften, som är alldeles magiskt!
Blev ett lite annorlunda inlägg den här gången.

Ha en bra fortsatt dag! Guds beskydd, som fammo brukar säga när vi skulle iväg nånstans. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar