18 dec. 2013

På uppdrag

Började dagen med en festfrisyr idag. Fick heders uppdraget att göra en håruppsättning åt en kompis som blir färdig sjuksköterska och har dimission idag. Så vi började kl.8 här hos oss, Celina var också med. Hon gick och släpade runt skor och väskor överallt.
Vi hade inget bestämt slutresultat utan gjorde som jag trivs bäst med och "skådar va i vaar til". Gjorde lockor först och med plattång och tuperade lite. Och fätade en fläta på ena sidan. Sen stod jag lite handfallen för jag mindes inte riktigt hur man skulle börja lägga upp håret. (Det är ju inte varje dag jag gör håruppsättningar direkt, mera som en gång per år.) Man kan ju bli lite ringrostig. Men sen kom jag på det. Typ. Lite spännen här och där bara, och spraya. Så på 50 min var vi klara. Här är lite bilder som jag fick lov att lägga upp. Både Erika och jag blev rätt så nöjda tror jag. Det var jätteroligt när jag väl började komma igång, skulle nästan ha kunnat göra fler på raken bara det hade funnits mera folk här. :p




 
Nu har jag och Celina varit ute och gå en sväng, så hon sover en snutt nu. Ska väl börja fixa lite käk och hämta hem Kevin. Solen skiner och gräsmattan är fortfarande grön, lite frostigt är det ju åtminstone. Det blir nog en bra dag idag tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar