12 dec. 2013

Godmorgon på mig då..

och alla andra för den delen. Det stormade inatt igen. Strömmen var borta några timmar. Som upplysning bara ifall det var någon som sov. Jag och Celina vi sov inte så mycket inatt heller. Det är de vanliga vaknings- tiderna, 12, 3 och 6 som gäller. Plus en extra gång där runt halv 5 kanske, då jag för en gångs skull hade lyckast somna. Men hon somnade om då hon märkte att hon redan var i vår säng. Så var hon dessutom nästan omöjlig att få i säng igår. Alltså jag börjar faktist bli orolig, fö henne. Läste på lite igår, småbarn ska ju sova 11-13 timmar i dygnet. De e nog milslångt bort i Celinas fall att hon skulle komma upp i några sådana sömn mänder. Hon kan ju inte få så mycket djupsömn heller då hon vaknar hela tiden. När de sover ska det bildas tillväxthormen i hjärnan. Kanske därför hon är så liten då när hon inte sover tillräckligt. (Om man lägger ihop två och två lite..)

Idag är det Lucia! Har inte sett någon än och får väl knappast se någon heller :/ om vi inte åker iväg någonstans..
Hade tänkt baka pepparkakor idag med barnen men till all lycka så började jag inte laga någon deg igår. Det var säkert min skyddängel som sade att det inte var någon bra ide. Skulle antagligen ha släng ut både kastrullen och barnen genom fönstret efter att ha tryckt ut några kakor och försökt få in dem i ugnen (som Celina kan öppna själv) utan brännskador. Får hjärtklappning bara av tanken på pepparkaksbak.. Nej, idag ska vi bara försöka ta det lugnt och överleva och hoppas på att få sova någongång, kanske nästa natt. Eller någon natt i framtiden. Måste nog handla lite inför helgen tror jag. Det får bli dagens projekt. Ska se på lite Luciatåg på Youtube. Tur att strömmen kom tillbaka. Hur skulle vi bortskämda människor överleva utan ström..?

Glad dag på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar