7 dec. 2013

Work out i pulkkabacken.

Idag har jag och ungarna varit och ränt med pulka i en jättestor backe nära tomten. Husbygget alltså.  Hade med varm oboy och kakor, som vi nog hade gjort oss förtjänt av när vi gick uppför den Enorma backen X antal gånger. Pulkkorna blev bara tyngre varje gång. För mig som inte besöker gymmet så ofta (tror jag var dit några gånger på -07) så var det nog bra träning.
 Ikväll ska jag försöka mig på en älgstek a la Per Moberg. Det var något slottstek-likande. Hittade steken i frysen och receptet på nätet. Fördelen med att ha en pappa som är älgjägare är att man ibland hittar bra älgbitar i frysen. Har aldrig gjort något annat än gryta förr så det är lite spännande. Men jag och Per har ju samma frisyr så det finns ju goda förutsättningar. Ska bli rotfrukter i ugn till, och det håller Filip på och skalar för tillfället.
Senare ikväll får vi främmande. :)  Kul att få vara lite social nån gång också!

//Marie - som återvänder till köket nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar